تبلیغات
من یک یهودی ام . . . אני יהודי - کنگره چهارم و پنجم
 
من یک یهودی ام . . . אני יהודי
من فقط یك یهودی هستم . . . فقط همین . . .
درباره وبلاگ


من یک یهودی ام . . .
سالهاست یهودی ام . . .
من یک یهودی ایرانی هستم و در ایران آزادانه زندگی می کنم . به اعتقاد من صهیونیسم هرگز مساوی یهود نبوده است ، بلکه این یهود بوده است که مورد سواستفاده صهیونیسم قرار گرفته است .
صهیونیسم برای برای ترساندن یهودیان اروپا ، هلوکاست را به راه انداخته است . هلوکاست هم می تواند واقعیت داشته باشد و هم نه . اما چیزی که مشخص است این است که هلوکاست برای ترساندن یهودیانی طراحی شده بود که نمی خواستند اروپا را ترک کنند .
به نظر من مردم دو دسته هستند . یا طرفدار صهیونیسم و یا مخالف آن و این هیچ ربطی به مذهب افراد ندارد . همانطور که مسیحیان صهیونیسم در اسرائیل فعالیت می کنند ، مسلمانان صهیونیسم هم در آنجا فعالیت دارند .
من اینجا آمده ام که از انسانیت دفاع کنم . انسانیتی که در مکتب صهیونیسم جایی ندارد . زمانی با کشتن یهودیان به دنبال اهداف خود بوده و زمانی با کشتن مسلمانان .
من یک یهودی ایرانی آزاد هستم . این وبسایت صرفا جهت معرفی صهیونیسم ، اهداف آن و عملکرد موافقان و مخالفان آن ایجاد شده است و به سوالات دینی به هیچ عنوان پاسخ نمی دهم .
تمام رفرنس های مطالب انگلیسی ، بر اساس ترجمه فارسی نوشته شده اند .

I am a Jew…
For years, I am a Jew…
I am an Iranian Jew and live freely in Iran. I believe Judaism is not equal to Zionism at all, though it has already been exploited by Zionists. The Holocaust may be true or not true. The fact is that Zionists made the Holocaust to scare Jews who didn’t want leave the land of Europe.
I believe there are two groups of people in the world: Pro-Zionism or Anti-Zionism. This classification has nothing to do with religion. Some Muslims, as well as Christian Zionists, are Israeli citizens and represented in Israel's population.
I am here to defend the humanity that has no place in “Zionism doctrine”. Zionists, if necessary, not only kill the Jews, but also the Muslims to achieve their goals.
I am a free Iranian Jew.
This website merely has been created to introduce Zionism, its goals, and to evaluate the performance of its advocates and opponents, not to answer religious questions of the readers.
(All referral sources in the footnotes have been translated into Persian)



به دوستان ایرانی پیشنهاد می کنم این لینک را هم مطالعه نمایند .
http://www.yahoood.ir/post/32

مدیر وبلاگ : یهودی ایرانی
نویسندگان
جمعه 24 شهریور 1391 :: نویسنده : یهودی ایرانی

من یک یهودی ام
کنگره چهارم
این كنگره از ۱۳ تا ۱۶ اوت ۱۹۰۰ در لندن با حضور ۴۹۸ نماینده برگزار شد. انتخاب این شهر برای برگزاری كنگره ی چهارم نشان از تحول و دگرگونی در نگرش هرتزل بود، چه به منظور به دست آوردن « مجوز » این بار به جای آلمان ، به انگلستان امید بست .

این دگرگونی در نطق افتتاحیه او مشهود بود. وی اظهار داشت : انگلستان ، انگلستان كبیر، انگلستان آزاد، انگلستان مشرف بر همه دریاها، آرزوهایمان را درك خواهد كرد. تفكر صهیونیزم از همین جا آغاز و به اوج خواهد رسید و اما نسبت به این موضوع اطمینان داریم . از این رو هرتزل برگزاری كنگره ی صهیونیستی را در لندن فرصتی برای مطرح كردن جنبش صهیونیستی و معرفی آن برای افكار عمومی انگلیس و به تبع آن ادامه  خط مشی سیاسی انگلیس گرایانه خود دانست .

 
برگزاری این كنگره با بحران یهودیان رومانی مقارن بود. در آن زمان دولت رومانی هزاران یهودی را اخراج كرد و محدودیت های شدیدی بر ضد یهودیان باقی مانده به اجرا درآورد و هرتزل با دستاویز قرار دادن این بحران ، حل مشكل صهیونیست ها را یك نیاز مبرم اعلام كرد. در آن زمان دست یابی به « مجوز بین المللی » امكان پذیر نبود، بنابراین شركت كنندگان در كنگره بیش تر به قضایای فوری از جمله یافتن راه حل هایی عملی برای مشكلات برخی اقلیت های یهودی پرداختند. از دیدگاه « عمل گرایان » ++ راه حل مشكلات یهودی ها، مهاجرت به فلسطین بود خواه با مجوز یا بدون مجوز. این تفكر در درون سازمان صهیونیستی روز به روز گسترده تر شد و مخالفت با سیاست های هرتزل ابعاد بیشتری یافت .

از همان ابتدا، نمایندگان مذهب گرا خواستار خودداری سازمان صهیونیستی از پرداختن به امور فرهنگی و تاكید بر مسایل سیاسی شدند، زیرا نگران تسلط لائیك ها بر جنبش صهیونیستی بودند. از این رو جنگ و جدال میان دو جناح بالا گرفت و همین امر باعث شد كه هرتزل از آنها بخواهد اختلاف فكری را كنار بگذارند و بر مشكلات عملی تاكید نمایند، كه پیشنهاد او مبنی بر حذف موضوع اختلاف فكری از دستور كار كنگره با رای اكثریت ناچیز اعضا به تصویب رسید، هرچند اختلاف دو جناح همچنان باقی مانده بود.

مشكلات اقتصادی كارگران یهودی در فلسطین و نقش سازمان در حل آن ، از دیگر موضوعاتی بود كه در كنگره ی چهارم مطرح گردید ولی متولیان امور مالی سازمان و در راس آنان ولفسون از هم فكران نزدیك هرتزل ، رغبت چندانی به مشاركت یاد شده نداشتند و به همین دلیل مخالفت با هرتزل و سیاست ها و همفكران او در داخل سازمان صهیونیستی ابعاد وسیع تری یافت . با این حال طرح اولیه تاسیس صندوق ملی یهودی با شعار « كار یهود در سرزمین یهود » كه بعدها به صورت « كار عبری »رواج یافت ، به تصویب رسید. در كنگره ی چهارم نیز هرتزل به دلایل شخصی به منظور حفظ توازن میان جناح های رقیب درون سازمان صهیونیستی ، به ریاست این سازمان برگزیده شد.


كنگره ی پنجم
كنگره ی پنجم از ۲۶ تا ۳۰ دسامبر ۱۹۰۱ در شهر پازل سوئیس و با حضور ۳۵۸ عضو تشكیل شد. در این كنگره ، هرتزل دستاوردهای تحركات سیاسی اش به ویژه ملاقات با« سلطان عبدالحمید » امپراتور عثمانی را برای حاضرین تشریح كرد. ملاقات هرتزل با عبدالحمید با همه تلاشی كه شد نه تنها نتیجه ای برای صهیونیزم در بر نداشت ، بلكه بر عكس امپراتور عثمانی موضع سخت تری نسبت به مهاجرت یهود به فلسطین اتخاذ كرد.

هرتزل همچنین گزارشی درباره فعالیت های صندوق یهودی اسكان با سرمایه ای معادل ۲۵ هزار پوند استرلینگ را ارایه داد كه مورد رضایت بسیاری از نمایندگان نبود. گروه دموكرات ها (به رهبری حییم وایزمن (۱۹۵۲-۱۸۶۴)، ویكتور جاكسون (۱۹۳۴-۱۸۶۹)، مارتین پوپر (۱۹۶۵-۱۸۷۸) ولئومو تزكین ) كه پرچمدار مخالفت با سیاست های هرتزل بود، خواستار توجه جدی به فرهنگ یهود شد و اعلام داشت كه فعالیت سازمان صهیونیستی نباید بر مسایل سیاسی متمركز شود، زیرا این امر (بنا به عقیده گروه مذكور) بی فایده و منجر به دستیابی به مجوز مورد نظر نخواهد بود.

در این شرایط میان دو گروه دموكرات ها و مذهب گرایان اصطكاك به وجود آمد و مذهب گرایان به رهبری خاخام « اسحاق راینس » (۱۹۱۵-۱۸۳۹) در اعتراض به افزایش گرایش های لائیك چپ گرا و كارگری در سازمان صهیونیستی ، از این سازمان منشعب شدند و« جنبش مزراحی » را تاسیس كردند. جنبش مزراحی به عنوان تشكیلاتی فرامنطقه ای منفصل همچنان به فعالیت خود در داخل سازمان صهیونیستی ادامه داد كه این امر در تاریخ فعالیت صهیونیست ها و با توجه به ساختار مزبور بی سابقه بود.

در این كنگره طرح تاسیس صندوق ملی یهودی كه توسط « هیرمان شابیرا » (۱۸۹۸ - ۱۸۴۰) در جریان كنگره ی اول پیشنهاد شده بود، به تصویب رسید و مقرر شد كه به جای هر سال ، كنگره در هر دو سال یك بار برگزار گردد. همچنین هرتزل مجددا به عنوان رییس سازمان صهیونیستی برگزیده شد.




نوع مطلب : تشکیل سازمان صهیونیستی، 
برچسب ها : بحران یهودیان رومانی، ولفسون، سلطان عبدالحمید، حییم وایزمن، ویكتور جاكسون، مارتین پوپر، ولئومو تزكین،
لینک های مرتبط :
یکشنبه 23 خرداد 1395 11:10 ب.ظ
ممنون از تو هینی که به مسلمونها کردی مسلمان های صهیونیسم عالی بود واقعا که خجالت بکش که به مسلمونها تو کشورشون توهین کردی
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

yaahooodi001@yahoo.com