تبلیغات
من یک یهودی ام . . . אני יהודי - كنگره دهم و یازدهم
 
من یک یهودی ام . . . אני יהודי
من فقط یك یهودی هستم . . . فقط همین . . .
درباره وبلاگ


من یک یهودی ام . . .
سالهاست یهودی ام . . .
من یک یهودی ایرانی هستم و در ایران آزادانه زندگی می کنم . به اعتقاد من صهیونیسم هرگز مساوی یهود نبوده است ، بلکه این یهود بوده است که مورد سواستفاده صهیونیسم قرار گرفته است .
صهیونیسم برای برای ترساندن یهودیان اروپا ، هلوکاست را به راه انداخته است . هلوکاست هم می تواند واقعیت داشته باشد و هم نه . اما چیزی که مشخص است این است که هلوکاست برای ترساندن یهودیانی طراحی شده بود که نمی خواستند اروپا را ترک کنند .
به نظر من مردم دو دسته هستند . یا طرفدار صهیونیسم و یا مخالف آن و این هیچ ربطی به مذهب افراد ندارد . همانطور که مسیحیان صهیونیسم در اسرائیل فعالیت می کنند ، مسلمانان صهیونیسم هم در آنجا فعالیت دارند .
من اینجا آمده ام که از انسانیت دفاع کنم . انسانیتی که در مکتب صهیونیسم جایی ندارد . زمانی با کشتن یهودیان به دنبال اهداف خود بوده و زمانی با کشتن مسلمانان .
من یک یهودی ایرانی آزاد هستم . این وبسایت صرفا جهت معرفی صهیونیسم ، اهداف آن و عملکرد موافقان و مخالفان آن ایجاد شده است و به سوالات دینی به هیچ عنوان پاسخ نمی دهم .
تمام رفرنس های مطالب انگلیسی ، بر اساس ترجمه فارسی نوشته شده اند .

I am a Jew…
For years, I am a Jew…
I am an Iranian Jew and live freely in Iran. I believe Judaism is not equal to Zionism at all, though it has already been exploited by Zionists. The Holocaust may be true or not true. The fact is that Zionists made the Holocaust to scare Jews who didn’t want leave the land of Europe.
I believe there are two groups of people in the world: Pro-Zionism or Anti-Zionism. This classification has nothing to do with religion. Some Muslims, as well as Christian Zionists, are Israeli citizens and represented in Israel's population.
I am here to defend the humanity that has no place in “Zionism doctrine”. Zionists, if necessary, not only kill the Jews, but also the Muslims to achieve their goals.
I am a free Iranian Jew.
This website merely has been created to introduce Zionism, its goals, and to evaluate the performance of its advocates and opponents, not to answer religious questions of the readers.
(All referral sources in the footnotes have been translated into Persian)



به دوستان ایرانی پیشنهاد می کنم این لینک را هم مطالعه نمایند .
http://www.yahoood.ir/post/32

مدیر وبلاگ : یهودی ایرانی
نویسندگان
دوشنبه 27 شهریور 1391 :: نویسنده : یهودی ایرانی

اسرائیل

كنگره دهم
این كنگره از ۹تا ۱۵ اوت ۱۹۱۱ در شهر پازل با حضور ۳۳۸ نماینده منعقد شد. در جریان این كنگره رقابت و كشمكش درون سازمان صهیونیستی به نفع « صهیونیزم تلفیقی » پایان یافت ؛ زیرا ولفسون در نطق افتتاحیه كناره گیری خود را اعلام كرد و بدین ترتیب عمل گرایان به رهبری اوتو واربورگ در راس سازمان صهیونیستی قرار گرفتند و در نتیجه مركز فعالیت صهیونیست ها به شهر برلین انتقال یافت .

چهار عضو دیگر كمیته اجرایی بنام های « آرثر هانتكی » (۱۹۵۵ - ۱۸۷۴)، « شمریاهو لیفین » (۱۹۳۵ - ۱۸۶۷)، « ویكتور جاكسون » و « ناحوم سوكولوف » همگی از جناح رو به رشد عملی - تلفیقی بودند. در این كنگره علاوه بر فعالیت های عملی برای اسكان یهود در فلسطین ، به موضوع فرهنگ یهود پرداخته شد كه سبب درگیری شدید لفظی میان لائیك ها و مذهب گرایان گردید.

برای اولین بار یكی از جلسات كنگره به زبان عبری اداره گردید و مناخیم اوسشكین آن را ریاست كرد. همچنین برای بار نخست موضوع روابط با اعراب مطرح شد و « شالوم كاپلانسكی » (۱۹۵۰ - ۱۸۸۶) در این خصوص سخن رانی نمود. از اتفاقات مهمی كه در این كنگره رخ داد، بروز شخصیت حییم وایزمن و به همراه او شماری از یهودیان مقیم انگلیس ‍ بود. این عده برخلاف نظر برخی یهودیان اروپا، معتقد بودند كه موفقیت طرح صهیونیستی در گرو حمایت و پشتیبانی انگلیس است و نه آلمان و شاید علت مخالفت وایزمن با هرتزل و پس از او ولفسون همین بود.ج ) دوره ی واربورگ (۱۹۲۰ - ۱۹۱۱)

« اوتو واربورگ » (۱۹۳۷ - ۱۸۷۱) نمود عینی جناح عمل گرایان در رهبری سازمان صهیونیستی بود و با انتخاب او در سال ۱۹۱۱ به ریاست این سازمان ، عمل گرایان زمام امور را به دست گرفتند. وی با مطرح كردن « سیاست نفوذ اقتصادی » در پی ایجاد انسجام بهتری با شرایط حاكم در اروپا در آن زمان بود و عقیده داشت كه به منظور تضمین موفقیت طرح صهیونیستی ، این طرح باید ادامه ی سیاست خارجی اروپا باشد.

صاحبان این تفكر متقاعد شده بودند كه ادعای صهیونیزم مبنی بر به اصطلاح حق تاریخی یهود در سرزمین فلسطین ، برای قانع كردن كشورهای اروپایی به حمایت از طرح صهیونیستی كافی نیست بنابراین لازم است شكل و شمایل این طرح به گونه ای نوین و متناسب با سیاست اروپا باشد. این امر مستلزم سلطه ی اقتصادی صهیونیست ها بر فلسطین و اثبات این مساله بود كه هر پیشرفتی كه در این كشور حاصل می شود، به دلیل ابتكار و خلاقیت صهیونیست ها می باشد.

 انتخاب واربورگ به ریاست سازمان صهیونیستی ، خبر از دگرگونی سیاسی ، عملی و ساختاری در این سازمان می داد، ولی وقوع جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۴ و پیامدهای گسترده اش بر سازمان مذكور، مانع از پدید آمدن این دگرگونی ها شد. عمل گرایان از طریق ائتلاف با مدافعان تفكر تلفیقی توانستند تسلط خود را بر سازمان صهیونیستی تحكیم بخشند.

با شعله ور شدن جنگ جهانی اول ، سازمان در دو بعد سیاسی و عملی فعالیت می كرد. در بعد سیاسی ، سعی در شناسایی صهیونیزم و اهداف آن در سطح بین المللی داشت و در بعد عملی ، همچنان به یهودی كردن فلسطین و اسكان یهودیان در این سرزمین بدون این كه منتظر مجوز بین المللی باشد، مشغول بود. البته جنگ عامل انتقال مركز ثقل فعالیت جنبش صهیونیستی به رهبری حییم وایزمن به لندن شد.


كنگره یازدهم
از ۲ تا۹ سپتامبر ۱۹۱۳ در شهر وین با مشاركت ۵۳۹ نماینده منعقد گردید و این آخرین كنگره پیش از جنگ جهانی اول بود (در سال های جنگ ، كنگره ی صهیونیستی برگزار نشد). هرچند به ظاهر واربورگ رییس سازمان صهیونیستی بود، اما رهبری واقعی در لندن به دست حییم وایزمن بود.

ماكس نوردو در اعتراض به عدول رهبری سازمان از خط سیاسی هرتزل ، از شركت در كنگره ی یازدهم خودداری كرد. از سوی دیگر، عمل گرایان علاوه بر ادامه ی انتقاد از عملكرد ولفسون به عنوان رییس صندوق یهودی اسكان ، موقعیت خود را در داخل سازمان ها و مؤ سسه های وابسته به آن تقویت كردند و وایزمن ریاست « كمیته ی دایمی بودجه و تامین اعتبار » را بر عهده گرفت . در گزارشی سیاسی كمیته اجرایی به كنگره ، به تحولات سیاسی بین المللی و اثرات آن بر آینده خاورمیانه پرداخته شد. در این گزارش آمده بود: ما با این واقعیت كنار آمده ایم كه دست یافتن به آرمانمان نه با مجوز بین المللی بلكه از طریق كار و تلاش عملی در فلسطین میسر است .

در این كنگره ، « ثمریاهو لیفین » گزارشی از سی سال فعالیت صهیونیستی در زمینه ی انتقال یهود به فلسطین ارایه داد و برای بار نخست اعلام شد كه مهاجرت به فلسطین یك واجب صهیونیستی است . همچنین پیشنهاد وایزمن و اوشكین مبنی بر احداث دانشگاه عبری در بیت المقدس ‍ تصویب و واربورگ دوباره به ریاست سازمان برگزیده شد و مركز آن در برلین باقی ماند، اما تصمیم گرفته شد كه شعبه سازمان در لندن دایر گردد. یك سال بعد (یعنی در سال ۱۹۱۴) ولفسون درگذشت .


د) دوره ی اول وایزمن (۱۹۳۱ - ۱۹۲۰)
قرارگرفتن حییم وایزمن در راس سازمان جهانی صهیونیستی در جنگ جهانی اول (نخست عملا و بعدا رسما) بیانگر تحولات زیربنایی است كه در آن دوره ی سرنوشت ساز سازمان را در بر گرفت . وایزمن كه پیش از جنگ صرفا عضو شورای عمومی بود، در سال های جنگ همه كاره ی سازمان گردید و پس از خاتمه ی جنگ رسما به ریاست آن برگزیده شد. او كه از فعالان صهیونیست ها در روسیه بود، در كنگره ی دوم به عنوان نماینده شركت كرد.

وایزمن از طریق مشاركت در ایجاد « جناح دموكراتیك » كنگره صاحب نام و نشان شد، ولی عمده معروفیت او به طرح « صهیونیزم تلفیقی » كه به تركیبی از فعالیت های سیاسی در سطح بین المللی و عملیات شهرك سازی در فلسطین قائل بود، بر می گردد. با شعله ور شدن آتش جنگ جهانی اول ، وایزمن بر این باور بود كه انگلستان برنده ی جنگ خواهد بود، از این رو به این كشور امید بست كه در عملی كردن طرح صهیونیستی مساعدت كند.

بدین منظور به مرور از مركز سازمان در برلین فاصله گرفت و پس از انتصاب به عنوان رییس انجمن صهیونیست های انگلیس در سال ۱۹۱۷، روابط خود را با این كشور مستحكم تر ساخت . وایزمن با حمایت و پشتیبانی انجمن صهیونیست های آمریكا و تلاشی كه در انگلستان به عمل آورد موفق شد « اعلامیه بالفور » را به دست آورد. همچنین توانست وضعیتی ایجاد كند كه فلسطین در دوران پس از جنگ به قیمومت انگلیس درآید. در كنگره ی لندن (در سال ۱۹۲۰) وایزمن عملا رییس سازمان جهانی صهیونیستی شد و در كنگره ی دوازدهم (سال ۱۹۲۱) رسما به این سمت برگزیده شد.

جنگ جهانی اول و تقسیم شدن كشورهای درگیر به دو اردوگاه موجب شد كه بعضی سازمان های منطقه ای صهیونیستی به لحاظ جغرافیایی و حتی سیاسی از هم جدا شوند و با قطع ارتباط با مركز در برلین ، تلاش كند مركز ارتباط دیگری در كپنهاك ایجاد كنند اما این تلاش با موفقیت چندانی رو به رو نشد. همچنین پیشنهاد وایزمن مبنی بر انتقال مركز سازمان صهیونیستی به آمریكا (به بهانه ی بی طرف بودن این كشور در جنگ ) باعدم استقبال محافل صهیونیستی اروپا مواجه گردید و در بین رهبران سازمان دودستگی پدید آمد.

یك دسته متمایل به آلمان بود، به ویژه آن عده كه در این كشور اقامت داشتند و دسته دیگر طرفدار متفقین بود كه فعالان صهیونیست در انگلیس و در راس آنان وایزمن از این دسته بودند. دسته ای دیگر وجود داشت كه قائل به بی طرفی و تامل تا روشن شدن سرانجام جنگ بود. رهبران صهیونیست در آلمان از پیروزی این كشور در جنگ اطمینان و عقیده داشتند كه آلمان (پیروز میدان ) از طریق وساطت نزد متحد خود یعنی تركیه (كه فلسطین تحت حاكمیت او بود) از طرح ایجاد وطن یهود در فلسطین پشتیبانی نموده و یهودیان مهاجر را مورد حمایت قرار خواهد داد. از طرف دیگر، صهیونیست های انگلیس ، به این كشور امید بسته بودند. هر دو طرف به دولت مورد نظر وعده داده بودند كه تمام توان خود را در راه بسیج كردن یهود آمریكا، به منظور ترغیب این كشور به حمایت از یكی از دو اردوگاه در جریان جنگ ، به كار برد.

ولی سیاست آلمان در زمان جنگ و شكست این كشور سبب شد كه شاخه ی سازمان صهیونیستی در لندن از فرصت استفاده كند و رهبری حییم وایزمن و شماری از فعالان برجسته ی صهیونیستی از جمله « ناحوم سوكولوف » (كه پس از آغاز جنگ در انگلستان مقیم شدند) را عملی سازد. سپس رهبران سازمان صهیونیست های آمریكا و در راءس آنان « لویس براندایس » (۱۹۴۱-۱۸۵۶) به وایزمن و دیگران در لندن پیوستند و با تلاش مشترك این دو گروه از رهبران صهیونیستی ، بالفور وزیر خارجه وقت انگلیس ، در سال ۱۹۱۷ بیانیه معروف به  « بیانیه بالفور » را به پاس نقش صهیونیست ها در ورود آمریكا در جنگ به نفع متفقین و نیز به منظور گره زدن تحقق طرح صهیونیستی به منافع انگلیس (در ترتیبات پس ‍ از جنگ ) صادر كرد.

از این رو، فلسطین به قیمومت انگلیس درآمد تا همان گونه كه صراحتا در « سند قیومیت » آمده بود، انگلیس این سرزمین را برای تبدیل شدن به اصطلاح وطن ملی یهود، آماده كند و در این سند نیز از سازمان جهانی صهیونیستی به عنوان یك « آژانس یهودی » مناسب به منظور همكاری با دولت قیم برای عملی ساختن بیانیه بالفور نام برده شده بود.

وایزمن پس از آن كه به واسطه ی فعالیت در زمان جنگ و كنگره ی صلح (سال ۱۹۱۹)، عملا موقعیت خویش را به عنوان رهبر صهیونیست ها تحكیم بخشید، در سال ۱۹۲۰ او و دوستانش خواستار تشكیل كنگره ی فراگیر صهیونیستی در لندن شدند. این كنگره به رغم این كه در شمار كنگره های رسمی صهیونیستی به حساب نمی آید، نقطه عطفی در تاریخ صهیونیزم تلقی می گردد و در جریان آن وایزمن بر براندایس غلبه كرد و توانست سازمان صهیونیستی را به سمت خط سیاسی و برنامه ی كاری خود سوق دهد. در این كنگره وایزمن به ریاست سازمان و همكارش سوكولوف به ریاست كمیته ی اجرایی برگزیده شدند.

یكی ازمهم ترین دستاوردهای كنگره ی لندن ، ایجاد صندوق تاسیس ‍ فلسطین (كرن هایسود) به عنوان بازوی مالی جنبش صهیونیستی به ویژه در زمینه ی اسكان یهود در فلسطین بود. در خصوص ماهیت و وظایف این صندوق میان وایزمن و براندایس اختلاف نظر پیش آمد ولی سرانجام غلبه از آن وایزمن بود. در هر حال صندوق ماهیتی كلی به خود گرفت و تابع سازمان جهانی صهیونیستی شد، در حالی كه براندایس عقیده داشت كه صندوق با مسوولیتی محدود و سرمایه گذاری یهود آمریكا (كه به معنی وابسته كردن صندوق به سازمان صهیونیستی آمریكا بود)، به احداث شهرك های مهاجرنشین بر اساس مالكیت خصوصی كمك كند. در كنگره ی لندن ، مدیریت مركزی سازمان بازنگری شد و پنج دایره ی سیاسی ، سازمانی ، مالی ، مهاجرت و تبلیغات به وجود آمد. این كنگره پس از امضای « پیمان سان ریمو » (۱۹۲۰) برگزار گردید، از این رو براندایس رییس ‍ افتخاری كنگره در نطق افتتاحیه اش اظهار داشت : در سان ریمو، كار عظیمی كه هرتزل آغازگر آن بود به انجام رسید و تلاش هایی كه برای شناسایی وطن یهود در فلسطین به عمل آمد، قرین موفقیت گردید. ناحوم سوكولوف با لحنی سرشار از شور و شعف گفت : صفحه سیاست عملا ورق خورده و صفحه جدیدی كه صفحه تحقق آرزوهایمان می باشد، باز شده است . صفحه قبلی را نه ما، بلكه كسانی كه كلید باز كردن درهای كشور (فلسطین ) رادر دست دارند، نوشته اند ولی صفحه جدید را كسی جز ما نخواهد نوشت .





نوع مطلب : تشکیل سازمان صهیونیستی، 
برچسب ها : اوتو واربورگ، آرثر هانتكی، شمریاهو لیفین، ویكتور جاكسون، ناحوم سوكولوف، مناخیم اوسشكین، شالوم كاپلانسكی،
لینک های مرتبط :
شنبه 29 آذر 1393 01:01 ق.ظ
یهودی کثیفه. عقاید و کتابتان مزخرفه محظه. البته من سکولارم. دین در این دنیا فقط باعث جدایی مردم و کشته شدنه بی دلیل بعضی از انسان ها میشه یک نمونش اسرائیل و داعش کثیف. اگه بخوام یک دین داشته باشم اون دینه زرتشته
یکشنبه 13 بهمن 1392 08:05 ب.ظ
دوست عزیز
دوست دارم به وبلاگم سر بزنید.به نظر می آید عقایدمان به هم نزدیک است.
منتظر هستم
جمعه 31 شهریور 1391 11:44 ق.ظ
بابا میخوای آدرس سایتتو عوض کنی لاقل یه خبر بده قبلش.آدرس قبلیو زدم وا نکرد گفتم حتما نامردا فیلیترت کردن راستی مگه فراماسونریو ایلومناتیو استر چی داره که نظر قبلبمو تایید نکردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یهودی ایرانییهودی در پاسخ به "زهرا"
سلام
آدرس عوض نکردم . یه مدت دامنه yahoood.ir توی میهن بلاگ باز نمی شد و کلا مشکل پیدا کرد . با دوستان دیده بان صحبت کردم قرار شده یه سایت بزنن که کلا از میهن بلاگ برم بیرون .
این طوری به نظرم کمتر به مشکل بر بخورم .
نظر قبلیتون رو فکر کنم خصوصی ارسال کردید که نمایش داده نشده وگرنه تمام نظرات اگر توهین نباشن منتشر می شن .
پنجشنبه 30 شهریور 1391 11:26 ب.ظ
سلام گرامی
آغاز هفته ی دفاع مقدس گرامی ...
به یاد بیاوریم که امروز ما مرهون ایثار چه کسانی است...
نام و یاد شهدای راه حق گرامی باد.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

yaahooodi001@yahoo.com