تبلیغات
من یک یهودی ام . . . אני יהודי - كنفرانس صلح پاریس1
 
من یک یهودی ام . . . אני יהודי
من فقط یك یهودی هستم . . . فقط همین . . .
درباره وبلاگ


من یک یهودی ام . . .
سالهاست یهودی ام . . .
من یک یهودی ایرانی هستم و در ایران آزادانه زندگی می کنم . به اعتقاد من صهیونیسم هرگز مساوی یهود نبوده است ، بلکه این یهود بوده است که مورد سواستفاده صهیونیسم قرار گرفته است .
صهیونیسم برای برای ترساندن یهودیان اروپا ، هلوکاست را به راه انداخته است . هلوکاست هم می تواند واقعیت داشته باشد و هم نه . اما چیزی که مشخص است این است که هلوکاست برای ترساندن یهودیانی طراحی شده بود که نمی خواستند اروپا را ترک کنند .
به نظر من مردم دو دسته هستند . یا طرفدار صهیونیسم و یا مخالف آن و این هیچ ربطی به مذهب افراد ندارد . همانطور که مسیحیان صهیونیسم در اسرائیل فعالیت می کنند ، مسلمانان صهیونیسم هم در آنجا فعالیت دارند .
من اینجا آمده ام که از انسانیت دفاع کنم . انسانیتی که در مکتب صهیونیسم جایی ندارد . زمانی با کشتن یهودیان به دنبال اهداف خود بوده و زمانی با کشتن مسلمانان .
من یک یهودی ایرانی آزاد هستم . این وبسایت صرفا جهت معرفی صهیونیسم ، اهداف آن و عملکرد موافقان و مخالفان آن ایجاد شده است و به سوالات دینی به هیچ عنوان پاسخ نمی دهم .
تمام رفرنس های مطالب انگلیسی ، بر اساس ترجمه فارسی نوشته شده اند .

I am a Jew…
For years, I am a Jew…
I am an Iranian Jew and live freely in Iran. I believe Judaism is not equal to Zionism at all, though it has already been exploited by Zionists. The Holocaust may be true or not true. The fact is that Zionists made the Holocaust to scare Jews who didn’t want leave the land of Europe.
I believe there are two groups of people in the world: Pro-Zionism or Anti-Zionism. This classification has nothing to do with religion. Some Muslims, as well as Christian Zionists, are Israeli citizens and represented in Israel's population.
I am here to defend the humanity that has no place in “Zionism doctrine”. Zionists, if necessary, not only kill the Jews, but also the Muslims to achieve their goals.
I am a free Iranian Jew.
This website merely has been created to introduce Zionism, its goals, and to evaluate the performance of its advocates and opponents, not to answer religious questions of the readers.
(All referral sources in the footnotes have been translated into Persian)



به دوستان ایرانی پیشنهاد می کنم این لینک را هم مطالعه نمایند .
http://www.yahoood.ir/post/32

مدیر وبلاگ : یهودی ایرانی
نویسندگان
یکشنبه 23 آبان 1389 :: نویسنده : یهودی ایرانی
زمینه های پیدایش اسرائیل / کنفرانس صلح پاریس
كنفرانس های صلح در فروردین 1298ش. / ژانویه 1919م. ، شهری در 22 كیلومتری جنوب پاریس تشكیل شد . در شهریور / ژوئن همان سال ، پیمان تاسیس جامعه ملل در كنگره صلح ورسای به امضا رسید . بر اساس ماده 22 اساسنامه جامعه ملل ، مستعمرات متحدین ، تحت قیومیت دول متفق قرار گرفت2 ؛ زیرا به عقیده موسسان جامعه ملل ، سكنه آن نقاط ، مردمانی بودند كه در اوضاع سخت عصر حاضر توانایی اداره كردن خود را نداشتند . اقوام تابع امپراتوری عثمانی نیز به درجه ای از ترقی رسیده بودند كه ممكن بود آنها را به گونه ای موقت ، به عنوان ملتی مستقل شناخت به شرط آنكه نصایح و كمك یك دولت قیوم ، راهنمای اداره آنها گردد ، تا زمانی كه خود ، قادر به اداره خویش شوند3 .

اختلاف انگلیس و فرانسه درباره توافق نامه سایكس پیكو ( درباره چگونگی اداره فلسطین توسط یك رژیم بین المللی ) و چگونگی اجرای اعلامیه بالفور ( درباره وعده یك موطن و كشور یهودی در فلسطین ) ، منجر به برپایی اجلاس شورای عالی متفقین در خرداد 1298 ش. / مارس 1919م. در سان ریمو گردید . سرانجام ، پس از مذاكرات فراوان ، در تیر 1299ش. / آوریل 1920م. باری دیگر درباره بخش های عربی امپراتوری عثمانی تصمیم گیری شد كه بر اساس آن ، سوریه و لبنان تحت سرپرستی فرانسه ، عراق و فلسطین به شرط اجرای وعده بالفور ، در قیومیت انگلیس قرار گرفتند4 .

بر پایه معاهده سِور ، دولت عثمانی تصمیمات كنفرانس سان ریمو در مورد بلاد عربی را پذیرفت . پذیرش و امضای این معاهده از سوی سلطان عثمانی ، خشم جمعی از افسران و ملی گرایان ترك ، از جمله مصطفی كمال ( آتاترك ) را بر انگیخت . آنان در مخالفت با معاهده سور ، با یونان كه بر اساس این معاهده به امتیازاتی دست یافته بود ، به جنگ پرداختند . نتیجه جنگ ، عزل و خلع خلیفه عثمانی در بهمن 1301ش. / نوامبر 1922م. امضای عهدنامه لوزان5 با متفقین در مهر 1302 ش. / جولای 1923م. و تاسیس جمهوری تركیه و نابودی امپراتوری عثمانی ( دی 1302 ش. / اكتبر 1923م. ) توسط آتاترك و هوادارانش بود . متفقین در عهدنامه لوزان ، قیومیت خود را بر فلسطین ، عراق ، شام ( لبنان و سوریه ) حفظ كردند . زمام امور حجاز و ماورای آن ( عربستان سعودی فعلی ) نیز به خاندان شریف حسین سپرده شد .6

ماده 22 میثاق جامعه ملل ، مصوب 1298ش. / 1919م. كشورهایی را كه قرار بود در قیومیت قرار گیرند ، تعیین كرد و دولت های قیم نیز در شورای عالی نیروهای متفق ( تاسیس 1299ش. / 1920م. ) مشخص شدند . شرایط قیومیت نیز توسط شورای جامعه ملل در مهر 1301ش. / ژوئیه 1922م. تصویب شد و از آذر 1302ش. / سپتامبر 1923م. به مرحله اجرا درآمد كه بنابر آن ، فلسطین رسما در قیومیت انگلیس قرار گرفت و این ، شامل بیشتر خواسته صهیونیست ها در آن بود .

" سازمان جهانی صهیونی در یادداشت مورخه [ اردیبهشت 1298ش.] فوریه 1919 [م.] كه به كنفرانس صلح در پاریس تسلیم نمود ، خواست ها و آرزوهای خود را با توجه به آینده فلسطین بر شمرده بود . مهم این است كه بسیاری از پیشنهادهای این یادداشت ، پس از تجدید نظر ، در طرح حكم قیومیت فلسطین . . . گنجانده شد . . . و پس از تجدید نظرهای بیشتر ، بوسیله شورای جامعه ملل تصویب گردید . . . دولت بریتانیا ، با در دست داشتن حكم قیومیت و با استفاده از قدرت امپراتوری خود و تائید نیروهای صهیونی ، اعلامیه بالفور را بر خلاف میل و علی رغم مخالفت مردم بومی فلسطین در این كشور اجرا كرد . . . سیستم قیومیت به طور موثر تنها در فلسطین به مرحله اجرا در آمد . . . یكی از اهداف عمده قیومیت . . . اجرای . . . طرح اعلامیه بالفور [ بود كه ] . . . در مقدمه . . . [ حكم قیومیت ] مورد تایید قرار گرفت . . . با تصویب قیومیت . . . كشمكش اعراب فلسطینی و صهیونیسم بر سر فلسطین آغاز گشت ."7

 

 

 

 

 

 

پی نوشت :

  1. از آنجا كه كنفرانس های متعددی در زمان های مختلف پس از جنگ جهانی اول برای صلح منعقد شد ، در نتیجه این كنفرانس ها ، به كنفرانس های صلح پاریس معروف شده است .
  2. متحدین شامل آلمان ، عثمانی ، ایتالیا ، ژاپن ، اتریش – مجارستان و متفقین شامل انگلیس ، روسیه ، فرانسه و آمریكا بودند .
  3. سرگذشت فلسطین یا كارنامه سیاه استعمار – زعیتر – صفحه 104 ، 105  /  اعلامیه های حقوق بشر – هوشنگ ناصر زاده – صفحه 311 ، 312 .
  4. سرگذشت فلسطین یا كارنامه سیاه استعمار – زعیتر – صفحه 111 / تاریخ امپراتوری عثمانی و تركیه جدید – شاو – جلد 2 – صفحه 559 .
  5.  Lauzanne  .
  6. تركیه – صابر قاسمی – صفحه 140 الی 148 / جنگ جهانی اول – خسرو معتضد – صفحه 213 الی 292 / تاریخ امپراتوری عثمانی و تركیه جدید – شاو – جلد 2 – صفحه 560 الی 611 .
  7. فلسطین و حقوق بین الملل – كتان – صفحه 41 الی 44 .




نوع مطلب : زمینه های پیدایش اسرائیل، 
برچسب ها : زمینه های پیدایش اسرائیل، کنفرانس صلح پاریس، پیمان تاسیس جامعه ملل، صلح ورسای، امپراتوری عثمانی، سایكس پیكو، اعلامیه بالفور، كشور یهودی، فلسطین، شورای عالی متفقین، سان ریمو، سِور، دولت عثمانی، كنفرانس سان ریمو، سلطان عثمانی، مصطفی كمال، آتاترك، خلیفه عثمانی، عهدنامه لوزان، جمهوری تركیه، عربستان سعودی، شریف حسین، صهیونیست، سازمان جهانی صهیونی، متفقین، متحدین، سرگذشت فلسطین یا كارنامه سیاه استعمار، زعیتر، اعلامیه های حقوق بشر، هوشنگ ناصر زاده، تاریخ امپراتوری عثمانی و تركیه جدید، شاو، Lauzanne، جنگ جهانی اول، صابر قاسمی، خسرو معتضد، فلسطین و حقوق بین الملل، كتان،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

yaahooodi001@yahoo.com